Profesjonalny Manager
Jedyny taki kierunek studiów w Polsce, który przygotowuje do zdania międzynarodowego egzaminu certyfikującego American Certification Institute®, potwierdzającego kwalifikacje Profesjonalnego Managera na całym świecie.
Wraz z Katolickim Uniwersytetem Lubelskim zapraszamy na nowy kierunek studiów podyplomowych: Profesjonalny Manager. Program studiów został stworzony w oparciu o praktyczne certyfikowane szkolenia dla managerów.
Cel studiów
Celem studiów jest podniesienie kompetencji uczestników studiów w zakresie pełnienia funkcji managerskich oraz w obszarze treningu ludzi dorosłych z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi. W wyniku realizacji studiów zostaną podniesione kwalifikacje osób pełniących role managerskie i zarządcze oraz osób przygotowujących się do objęcia funkcji kierowniczych/zarządczych.
Zagadnienia ujęte w programie mają za zadanie podnieść kompetencje kierowników, liderów zarządzających zespołami, odpowiedzialnych za efektywne wykonywanie bieżących zadań i operacji. Program jest w szczególności oparty na kształtowaniu umiejętności – ma charakter praktyczny i użyteczny, wyposaża w przydatne narzędzia.
Adresaci
Studia podyplomowe skierowane są do:
- Absolwentów studiów wyższych (licencjackie, inżynierskie, magisterskie),
- Kierowników, liderów, osób pełniących funkcje zarządcze w organizacjach lub przygotowujących się do objęcia stanowisk związanych z zarządzaniem.
Program
Przedmiot 1 - Doskonalenie organizacji wewnętrznej i optymalizacja procesów
- Zarządzanie organizacją opartą na wiedzy
- Rola managera w organizacji opartej o wiedzę
- Doskonalenie procesów w organizacji opartej o wiedzę
- Procesy innowacyjne w organizacjach
- Zarządzanie projektem
Przedmiot 2 - Manager jako katalizator zmian
- Zarządzanie zmianą w organizacji
- Przezwyciężanie oporów w zmianach
- Przywództwo w sytuacji zmiany
Przedmiot 3 - Zarządzanie kompetencjami
- Zarządzanie zmianą w organizacji
- Przezwyciężanie oporów w zmianach
- Przywództwo w sytuacji zmiany
Przedmiot 4 – Mentoring, coaching, facyliacja, sety – jako narzędzia rozwijania jednostek i zespołów
- Mentoring, coaching, facylitacja – podobieństwa i różnice
- Mentoring – cele, uczestnicy, charakter relacji, proces, narzędzia
- Coaching – cele, rodzaje, uczestnicy, charakter relacji, proces, narzędzia
- Facylitacja – cele, uczestnicy, proces, narzędzia
Przedmiot 5 – Kompetencje trenera na poziomie managerskim
- Efektywne prowadzenie procesu szkoleniowego, w tym zwłaszcza projektowanie szkoleń, dobór metod szkoleniowych adekwatnych dla celu szkolenia oraz prowadzenie szkolenia i świadome stymulowanie i zarządzanie procesem grupowym
- Zarządzanie zmianą w procesie zarządzania kompetencjami
- Zarządzanie kompetencjami i kapitałem ludzkim w ramach projektów rozwojowych
- Planowanie projektu, dobór celów, dobór narzędzi oraz wskaźniki i kryteria sukcesu projektu
- Synergia w doborze i stosowaniu metod rozwojowych
- Synergia w realizacji zróżnicowanych programów rozwojowych
Kadra
dr Dorota Bis - Kierownik studiów
Wieloletni nauczyciel akademicki, prowadzący szkolenia, konsultacje, wykłady dotyczące zarządzania. Koordynator projektów, Kierownik Uniwersyteckiego Centrum Rozwijania Kompetencji, Trener – Akredytacja Trenerska: Ceriificate of VCC Trainer (standard training aessions in Coaching, Career Advice). Absolwentka studiów podyplomowych w zakresie Profesjonalny Manager oraz studiów podyplomowych w zakresie zarządzania projektami profilaktycznymi, posiadająca certyfikat menedżera Certified International Professional Management Executive® (CIPM)®. Ukończyła szkolenie bazowe z zakresu mediacji (PCM)
Klaudia Kossowska-Roczniak - Koordynator studiów, egzaminator
Wiceprezes Zarządu w Heuresis Sp. z o.o. Realizuje konsulting w zakresie HRM, prowadzi projekty rekrutacyjne i rozwojowe. Posiada 20-letnie doświadczenie w działalności związanej z rozwojem personelu oraz wieloletnie doświadczenie jako dyrektor personalny. Posiada certyfikaty Certified Human Resource Management Executive® (CHRME®) oraz Certified International Professional Training Manager® (CIPTM®). Przedstawiciel i egzaminator z ramienia instytucji certyfikującej.
Barbara Matyaszek-Szarek - Wykładowca
Współzałożycielka Heuresis, Prezes Zarządu. Certyfikowana trenerka, konsultantka zarządzania, autorka unikatowych programów rozwojowych. Uczestniczy w pracach Advisory Board IPSCMI i ACI. Posiada certyfikaty negocjatora Certified International Professional Negotiator® (CIPN®), menedżera Certified International Professional Management Executive® (CIPME®), HR menedżera Certified Human Resource Management Executive® (CHRME®) oraz trenera Certified International Professional Training Consultant ® (CIPTC®).
Krystyna Kornas - Wykładowca
Trener biznesu oraz umiejętności psychospołecznych, Coach i Team Coach ICF, certyfikowany konsultant MTQ48® w badaniu oraz rozwijaniu odporności psychicznej. Manager z wieloletnim międzynarodowym doświadczeniem, Project Manager IPMA®; posiada certyfikaty Certified Human Resource Management Executive® (CHRME®) oraz Certified International Professional Negotiator (CIPN®)licencjonowany doradca zawodowy.
Małgorzata Janczarek - Wykładowca
Małgorzata specjalizuje się w realizacji działań konsultingowych i szkoleniowych z zakresu zarządzania projektami, komunikacji interpersonalnej. Aktualnie pracuje jako doradca i trener przy projektach rozwojowych, standaryzacyjnych i optymalizacyjnych w organizacjach. Pomaga pozyskiwać środki z Funduszy Europejskich. Pełni też funkcję metodyka zespołów ds. opracowania kwalifikacji rynkowych oraz aktywnie promuje postawę wobec uczenia się przez całe życie i rozwoju własnego. Posiada certyfikaty trenera Certified International Professional Training Manager® (CIPTM®) oraz menedżera Certified International Professional Manager® (CIPM)®.
Małgorzata Józwik - Wykładowca
Małgorzata specjalizuje się w realizacji działań konsultingowych i szkoleniowych z zakresu zarządzania organizacją, projektowania programów rozwojowych w zakresie kompetencji interpersonalnych. Pomaga pozyskiwać środki z Funduszy Europejskich i aktywnie promuje postawę wobec uczenia się przez całe życie i rozwoju własnego. Posiada certyfikaty trenera Certified International Professional Training Manager® (CIPTM®) oraz menedżera Certified International Professional Manager® (CIPM)®.
Jacek Sypniewski - Wykładowca
Jacek specjalizuje się w realizacji działań konsultingowych i szkoleniowych z zakresu zarządzania ludźmi w zespołach. Aktualnie obok pracy szkoleniowca prowadzi badania w ramach doktoratu na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ oraz współtworzy Doktorancką Pracownię Konsultingu Społecznego prowadzącą działania wspierające organizacje, które nie mogą sobie pozwolić na płatne projekty konsultingowe. Od 2007 prowadzi Laboratorium Efektywnej Nauki Piękny Umysł
Kompetencje
Kwalifikacje
Absolwent studiów jest uprawniony do przystąpienia do egzaminu i uzyskania międzynarodowego certyfikatu American Certification Institute®. Zdobyta wiedza, umiejętności i kompetencje mają absolwentom ułatwić rozwiązywanie problemów zarządzania a także mogą ułatwić prowadzenie procesów zarządczych.
W zakresie wiedzy uczestnik:
- Charakteryzuje zasady przygotowania zmiany w organizacji oraz reakcji pracowników na różnych etapach zmiany.
- Rozróżnia funkcje i role pracownika w zespole oraz organizacji.
- Opisuje organizację projektu rozwojowego.
- Charakteryzuje cykl rozwoju organizacji.
- Konstruuje cele rozwojowe dla podwładnych uwzględniając ich kompetencje oraz predyspozycje.
- Identyfikuje cele organizacji uwzględniając jej strategię i pozycję rynkową.
- Opisuje sposób pomiaru kapitału ludzkiego.
W zakresie umiejętności uczestnik:
- Planuje rozwój kompetencji pracownika w oparciu o modele rozwoju kompetencji
- Projektuje zakres i sposób przeprowadzenia procesu zmian w zespole i organizacji.
- Mierzy poziom kapitału ludzkiego w organizacji
- Dobiera i stosuje narzędzia rozwoju kapitału ludzkiego
- Identyfikuje potrzeby rozwojowe w organizacji
- Planuje i prowadzi spotkania z zespołem w sytuacji zmiany lub konfliktu.
- Planuje i prowadzi indywidualne rozmowy motywujące, wyjaśniające, dyscyplinujące oraz rozmowy komunikujące zwolnienie z pracy z członkami zespołu w sytuacji konfliktu lub zmiany.
- Komunikuje się w sytuacji realizacji projektu rozwojowego.
- Prezentuje metody i sposoby samodzielnego przygotowania i przeprowadzenia procesu komunikacji z zespołem i/lub członkami zespołu indywidualnie w sytuacji zmiany.
- Organizuje projekt rozwojowy, planuje role i zadania w projekcie rozwojowym.
- Planuje uczenie się własne i podległych pracowników, uwzględnia preferencje osobiste oraz potrzeby organizacji w kontekście rozwoju osobistego i rozwoju pracowników.
W zakresie kompetencji społecznych (postawy) uczestnik:
- Dokonuje oceny przedmiotu zmiany oraz ocenia planowany sposób przeprowadzenia procesu zmian w zespole i organizacji.
- Dokonuje oceny zakresu projektu rozwojowego oraz ocenia planowany sposób jego przeprowadzenia.
- Prezentuje postawę gotowości do uczestniczenia w zmianach organizacyjnych i wspierania pracowników w procesie zmiany.
- Prezentuje postawę gotowości do samodzielnego przygotowania i przeprowadzenia procesu komunikacji z zespołem i/lub członkami zespołu indywidualnie w sytuacji zmiany.
- Prezentuje postawę gotowości do korzystania z projektów rozwojowych na potrzeby rozwoju organizacji.
- Prezentuje postawę gotowości do prowadzenia szkoleń w oparciu o standardy.
Po zdaniu egzaminu końcowego słuchacz jest gotowy do przystąpienia do egzaminu Certified International Professional Management Executive®, w ramach którego może uzyskać międzynarodowy certyfikatu American Certification Institute® i potwierdzić swoje kwalifikacje na poziomie międzynarodowym.
Opinie uczestników studiów w 2019 roku
Studia skrojone na miarę kadry zarządzającej, uwzględniające realne potrzeby uczestników. Znakomicie przygotowany Zespół prowadzący. Poza znakomitym przygotowaniem merytorycznym zaimponował mi timing zajęć, wszystko było w tempie i dynamice, które nie pozwalały na znudzenie i "wyłączanie" się uczestników, co było niezwykle ważne podczas wielogodzinnych zajęć.
Dyrektor Biblioteki Uniwersyteckiej KUL
Bardzo dobry dobór zagadnień poruszanych podczas zajęć. Przyjazna, ale jednocześnie merytoryczna i mobilizująca postawa prowadzących. Dobry balans teoretyczności i praktyczności w treściach i formach pracy na zajęciach. To był bardzo dobry czas - rozwojowo, indywidualnie i zespołowo. Dziękuję! :)
Zastępca Dyrektora
Studia fantastyczne! Wiele rzeczy się przydaje i tkwi nawet gdzieś w podświadomości, co pozwala korzystać z nich nawet bez nazywania i kierowania się podręcznikami i skryptami.
Profesor KUL
Tematyka studiów bardzo ciekawa i przydatna. Nabyte umiejętności zwiększyły moją pewność siebie, pozwoliły na usystematyzowanie wiedzy. W niektórych obszarach studia potwierdziły "naukowo" słuszność podejmowanych dotychczas intuicyjnie działań. Jednak czasem czynniki zewnętrzne uniemożliwiają pełne wykorzystanie nabytych umiejętności. A chciałoby się więcej…. Studia bardzo wartościowe, Prowadzący z bogatą wiedzą, potrafiący stworzyć atmosferę sprzyjającą nabywaniu nowych kompetencji i "przycisnąć" wtedy, gdy sytuacja tego wymaga. Wielkie ukłony dla Organizatorów, Prowadzących i wszystkich Uczestników. Bardzo dziękuję za ten bezcenny czas :)
Kierownik Sekcji
Dzięki studiom mogłem podnieść kompetencje jako kierownik, lider zarządzający zespołami, odpowiedzialny za efektywne wykonywanie bieżących zadań i operacji. Program zajęć co najważniejsze był w szczególności oparty na kształtowaniu umiejętności – miał charakter praktyczny i użyteczny i z całą pewnością wyposażył mnie w przydatne narzędzia.
Kierownik
Opłaty
Opłata za semestr: | 5 000 zł | Ilość semestrów: | 2 |
Istnieje możliwość płatności w ratach – max. 3 raty za każdy semestr. Stosowne podanie należy złożyć na pierwszym zjeździe.
Rekrutacja
Więcej informacji oraz wymagania i dokumenty rekrutacyjne na stronie KUL: http://kandydat.kul.pl/podyplomowe/profesjonalny-manager/