Dlaczego warto mieć aplikację do zarządzania zespołem?
20.05.2020Aplikacje do zarządzania zdalnego zespołem w firmie, zdają się być coraz bardziej popularne, a ostatnimi czasy (w związku z oczywistą sytuacją) przeżywają prawdziwy boom. Tego typu rozwiązania bardzo dobrze poprawiają działanie firmy. Głównym zadaniem tych platform jest usprawnienie komunikacji.
W małej firmie zatrudniającej, dajmy na to poniżej 10 pracowników, łatwość komunikacji oraz efektów tej komunikacji będzie dużo wyższa niż w przypadku przedsiębiorstwa zatrudniającego 5000 osób, a od sprawności przepływu informacji zależy prężność działalności firmy. W mniejszym zespole ludzi, łatwiej po prostu ustalić bieżące działania i zgrać ich wykonanie. Duże firmy podzielone zazwyczaj są na zespoły, a ich liderzy komunikują ze sobą kierunki i kolejność procesów. Sam lider (kierownik) zleca poszczególne działania członkom zespołu na podstawowym poziomie przedsiębiorstwa, np. pracowników liniowych – produkcji.
Skutki niezrozumienia się pracowników, w przypadku przedsiębiorstw zajmujących się, np. produkcją i to już w przypadku relatywnie małego przedsiębiorstwa, mogą być opłakane. Weźmy za przykład operatora maszyny frezerskiej, który dostał zadanie wycięcia kostek stalowych o określonych kształtach. Pracownik pomylił się i wykonał ten podzespół w pełnej ilości np. 50 sztuk o błędnych wymiarach. Cały dalszy proces produkcji urządzenia z użyciem tych elementów jest niemożliwy do kontynuowania, nie mówiąc już o stratach materiałów, itd. Aby uniknąć tego typu nieporozumień stosuje się profesjonalne narzędzia, w których zleca się zadania jasno i przejrzyście w formie pisemnej na aplikacjach. Każdy pracownik wyposażony w oprogramowanie nawet na telefonie ma w każdym momencie widoczny zakres swoich obowiązków.
To podstawowe zadanie posiada praktycznie każde narzędzie do zarządzania. Istnieją jednak takie, które działają w sposób zdecydowanie bardziej kompleksowy. Automatyczne tworzenie raportów czy dodawanie do widoku ogólnego procedur, statusu firmy, zasad panujących w przedsiębiorstwie to tylko kilka bardzo przydatnych funkcji profesjonalnych systemów zarządczych. Wszystkie tego typu narzędzia są wręcz kluczowe dla kadry zarządczej w wykonywaniu swoich obowiązków. Generalnie im bardziej rozbudowane narzędzie, tym "sprawowanie nadzoru" nad poszczególnymi aspektami działania firmy dokładniejsze.
W przypadku większego przedsiębiorstwa, tą samą rolę pełni więcej niż jeden pracownik. Przykładowo mamy 10 tokarzy, a potrzebujemy zlecić wykonanie elementu dla klienta skomplikowanego na tyle, że wymaga umiejętności operatora tokarki na poziomie zdecydowanie wyższym niż podstawowy. Skąd wiemy, którego pracownika wyznaczyć aby poradził sobie z zadaniem? Pragnę tutaj przybliżyć rewolucyjną funkcję naszego urządzenia Heuresis Smart Manager. Nasz system kwalifikacji kompetencji, pozwala "uporządkować" stopniem zaawansowania naszych pracowników, dzięki czemu szybko możemy wyznaczyć odpowiednią osobę do wykonania zadania. Więcej funkcji oraz praktyczny opis naszego Smarta możecie Państwo zobaczyć w naszym poprzednim wpisie.